هوای الوده

نقل مکاندرود بر عزیزان. موضوع جابجایی خانه ما در برلین از آنجا شروع شد که در سفر من قبل از سال جدید میلادی به هامبورگ برای شرکت در جشن شرکت ، همکارم گفت که برو با صاحب خانه صحبت کن و بگو که می خوای قرارداد اجاره را نامحدودی کنی. منم تا برگشتم رفتم صحبت کردم و صاحب خانه گفت نه نمیشه و باید خانه سر موعد نه زودتر و نه دیرتر تخلیه کنی. این در آلمان یعنی یه فاجعه چون اصلا ممکن نیست بشه خانه پیدا کرد که دقیقا همزمانش کرد. معمولا یکی دو سال باید دنبال خانه باشی تا پیدا کنی. و موندیم با یه مشکلی که خود آلمانی هم باهاش به شدت مشکل دارند. خانه پیدا کردن در زمان محدود. خلاصه من و همسر شروع کردیم به گشتن در سایت ها برای زمان تخلیه که تقریبا غیر ممکن بود. با خود گفتیم خوب دنبال خانه می گردیم که حال هر موقع بشه اجاره کنیم و در این صورت مجبوریم دو جا اجاره پرداخت کنیم که این هتقریبا نشدنی است ولی بهتر از تو خیابان خوابیدن است. خلاصه گشتیم و خدا رو شکر پیدا کردیم در حالی که چهار ماه مونده بود به اتمان قرارداد اجاره قبلی. بعد از عقد قرارداد با صاحب خانه قبلی صحبت کردم . در عین ناباوری پذیرفت که آخر ماه آپریل تخلیه کنیم. خلاصه به یاری خدا به خیر گذشت. ما در تاریخ 15.04.2023 نقل مکان کردیم به آپارتمان جدید و بچه ها هم به مسیر مدرسه عدات کرده اند. من بیشتر مشغول خوندم گواهینامه هستم تا انشالله برنامه بعدی خرید ماشین باشه.راستی یادم رفت بگم که خانه کابینت نداشت و با کلی جستجو یک کابینت کار ایرانی پیدا کردیم که کار کابی را انجام داد. وسایل برقی را هم از اتو سفارش دادیم که آورده شده و تقریبا تا هفته دیگه کار نصب تموم میشه می مونه کمد دیواری و خورده پاش دیگه که به مرور می خریم.بلیط رفت و برگشت به ای هوای الوده...
ما را در سایت هوای الوده دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rohamfarham بازدید : 23 تاريخ : يکشنبه 15 مرداد 1402 ساعت: 14:03

درورد دوستان.خوب تعریف کردم که خوشبختانه خانه یافت و شد و ما مستقر شدیم. با خانه قبلی هم تسویه کردیم. خوشبختانه محل خانه جدید بسیاز جای قشنگ و کنار آب می باشد. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سوای خیلی خوبی داره که به همین خاطر رفتیم و برای بچه ها دو تا دوچرخه خریدیم. عصر ها گاهی می روند دور و اطراف دوچرخه سواری. تو این فاصله هم از طریق دوست رهام با دو تا خانواده خوب آشنا شدیم که گاهگاهی با هم بیرون می رویم. آخرین دفعه همین یکشنبه هوای آفتابی دفتیم ساحل وان سی و خیلی به بچه ها خوش گذشت. کارناوال برلین هم نزدیکه و برنامه دریم که کارناوال را ببینیم.خانم هم کلاس زبان را داره ادامه میده . منم که مشغول کار هستم و در حال آموزش نرم افزار آل پلنتا نوشته بعدی بدرورد هوای الوده...

برچسب : نویسنده : rohamfarham بازدید : 51 تاريخ : يکشنبه 15 مرداد 1402 ساعت: 14:03